FAQ

Algemeen

Hoe werkt de Rebartier?

De Rebartier is een handzame automatische vlechtmachine ter grootte van een accuboormachine. Het apparaat maakt in één seconde een verbinding die sterk genoeg is voor het vlechten van betonwapening en het monteren van vloerverwarmingsslangen op bouwstaalmatten.

Voor welke werkzaamheden is de Rebartier te gebruiken?

De Rebartier vlechtmachine is inzetbaar voor ijzervlechtwerkzaamheden ten behoeve van het wapenen van funderingen en vloeren. Ook is deze machine zeer geschikt voor het monteren van vloerverwarmingsslangen op bouwstaalnetten. Voor een overzicht van de toepassingen kunt u de machines in het vergelijkingsoverzicht plaatsen.

Waarom zijn deze vlechtmachines zo goedkoop vergeleken met andere merken?

Wij verkopen de Rebartier vlechtmachines in Europa zonder de tussenkomst van vertegenwoordigers. Alle machines gaan rechtstreeks vanaf de fabrikant naar ons magazijn in Nederland en worden van daaruit snel aan de klant geleverd.

Is er documentatie van deze machines verkrijgbaar?

Omdat wij onze prijzen laag willen houden verkopen we via het internet en plaatsen alle gegevens op de website. Daarom is het niet nodig om aparte papieren documentatie te maken van onze machines. Alle technische gegevens van de machines staan op de site maar als u vragen heeft dan kunt u ons een email sturen.

Machines

Wat is het onderlinge verschil van de verschillende vlechtmachines?

Het onderlinge verschil tussen de machines is de montagebreedte, het draadverbruik en de gebruiksfrequentie van de machine. Voor een duidelijk overzicht van de verschillen kan u de machines in het vergelijkingsoverzicht plaatsen.

Welke machine is geschikt voor mijn werkzaamheden?

Voor een overzicht van de toepassingen kunt u de machines in het vergelijkingsoverzicht plaatsen. Op deze manier heeft u een duidelijk overzicht van de toepassingen.

Welk draad is geschikt voor mijn machine?

Als u een machine selecteert dan staat bij "verwante producten" een overzicht met onder andere het draad wat voor deze machine gebruikt kan worden. Voor een overzicht van de verschillende soorten kunt u de draadrollen toevoegen aan de vergelijkingslijst.

Is uw vlechtdraad in machines te gebruiken die niet bij u gekocht zijn?

Het draad van onze vlechtmachines is in meerdere andere machines te gebruiken. Als u ons een mail stuurt met het merk en typenummer van uw machine dan zoeken wij voor u het best passende draad erbij. U kunt ook het merk en typenummer in het zoekvenster van de website invoeren.

Is er één rol die in alle machines past?

Er is geen rol die 100% goed in alle machines past. Dat heeft te maken met het aansturen van de draadlengte, de breedte van de rol en de manier waarop de rol afremt. Als u ons doorgeeft welke machine u bezit dan vertellen wij u welke rol u nodig heeft. Bij grote aantallen maken we een mooie prijs voor u.

Heeft u ook huurmachines?

Bij eenmalige kleine klussen of grote werkzaamheden waarbij extra capaciteit gevraagd wordt hebben wij extra vlechtmachines beschikbaar die snel ingezet kunnen worden. Als u een mailtje naar ons stuurt met de gevraagde capaciteit dan kunnen wij u snel van dienst zijn.

Ik ben geïnteresseerd in een gebruikte machine.

Bij verkoop van nieuwe machines hoort ook de inruil van een gebruikte machine. Altijd hebben wij machines op voorraad die gereviseerd zijn en volledige garantie hebben. Ideaal voor beginnende vlechters of als tweede machine voor extra capaciteit.

Levering

Kan ik de machines ook bekijken?

In onze showroom in Leeuwarden kunnen we alle machines demonstreren. Belt u even voor een afspraak?

Zijn er ook behandelingskosten?

Rebartier rekent geen behandelingskosten omdat door het ontbreken van vertegenwoordigers de overheadkosten zeer laag zijn. Alleen de kosten van verzending worden doorberekend.

Hoe worden de transportkosten berekend?

De kosten van het transport worden berekend aan de hand van het aantal dozen en het totaal gewicht. Indien het bedrag voor koerier transport te hoog is worden de goederen met pallet transport verzonden.

Hoe worden de machines bij mij op de zaak geleverd?

Alle transport van machines en draad wordt gedaan door DHL. Grote zendingen op een pallet worden door een transportbedrijf afgeleverd.

Kan ik de machines ook afhalen?

Natuurlijk kunt u de machines ook afhalen in Leeuwarden. Dan krijgt u van ons ook nog wat gebruikerstips en het bespaart u de verzendkosten.

Wat is de levertijd?

Alle machines zijn op voorraad, tenzij anders vermeld op de website bij de desbetreffende machine. Dat betekent dat de machine binnen een paar dagen geleverd kan worden. Een en ander is afhankelijk van uw betalingswijze en hoeveel tijd DHL nodig heeft om de goederen bij u af te leveren.

Kunnen de machines ook op een ander adres geleverd worden?

In het besteloverzicht kan u een apart leveradres opgeven. Ideaal om verschillende filialen te bevoorraden of om bij een klant af te laten leveren. Denkt u er wel aan dat het laten afleveren op een bouwlocatie vragen om problemen is? Koeriers rijden altijd op tijd en betreden geen bouwlocaties. Indien een contactpersoon niet snel gevonden is wordt de melding "niet aanwezig" snel gegeven.

Waar zijn deze machines te koop?

Deze machines zijn te koop via onze webshop. Indien u liever via uw eigen grossier wilt kopen dan kan dat ook.

Hoe kom ik te weten waar mijn bestelling is?

Nadat u van ons de orderbevestiging heeft ontvangen, ontvangt u van DHL een e-mail met het Track & Trace nummer. Dat nummer kunt u invoeren op de website van DHL en de status van uw levering controleren.

Ik heb geen Track & Trace nummer ontvangen.

DHL stuurt het Track & Trace nummer naar hetzelfde e-mailadres als waar wij de order bevestiging naar toe sturen. Als het niet aankomt dan kan u het beste kijken of de mail in uw spambox zit.

Facturen

Kan ik vooraf betalen?

Nieuwe klanten betalen eenmalig vooruit en krijgen een betalingskorting van 3%, maar als u niet kunt vooruit betalen kunt u contact met ons opnemen. Bestaande klanten kunnen altijd gebruik maken van de betalingskorting van 3%.

Hoe ontvang ik de facturen?

Om de kosten zo laag mogelijk te houden versturen wij de facturen per e-mail. Op uw verzoek kunnen wij u de factuur ook per post sturen.

Ontvang ik bij betaling vooraf een factuur?

Bij betaling vooraf krijgt u per e-mail een overzicht van de kosten. Na betaling ontvangt u per e-mail de factuur.

Kan u de factuur naar een ander e-mailadres sturen?

Als in uw bedrijf een aparte afdeling de betalingen verzorgt dan kunt u de factuur naar een ander e-mailadres laten sturen. In het login gedeelte van uw account kunt u dit aparte factuur e-mailadres opgeven.

Wordt op de factuur de BTW apart aangegeven?

Op alle facturen die wij sturen staat het BTW bedrag en het BTW percentage apart vermeld.

Moet ik het BTW nummer opgeven?

Bedrijven zijn verplicht om een BTW nummer op te geven, particulieren zijn daarvan vrijgesteld. Op de factuur wordt altijd de BTW apart vermeld.

Ik heb de email van de factuur wel ontvangen maar er zit geen factuur bijlage bij.

De factuur als bijlage wordt automatisch met de email meegestuurd maar wordt soms geweigerd door de instellingen van uw email programma of door uw provider. U kan de instellingen veranderen maar u kan ook de factuur rechtstreeks van de site downloaden. Deze download instructies staan in die email.

Service en garantie

Kan ik de bestelde goederen nog afbestellen?

Indien u de goederen wilt afbestellen dan kan u het beste zo snel mogelijk een e-mail sturen. Een opgaaf van de reden is niet nodig. Wellicht kunnen wij uw bestelling nog onderscheppen voordat hij verzonden is. Dan zijn er zeker geen kosten aan verbonden.

Ik wil de bestelde goederen terugsturen.

Als u de goederen al ontvangen heeft dan mag u ze conform de Europese wetgeving zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen retourneren. Voorwaarde is dat de geleverde goederen in nieuwstaat verkeren en dat u zelf zorg draagt voor de kosten van het retourtransport. Heeft u vooruit betaald dan krijgt u na ontvangt van de goederen het volledige bedrag binnen een dag terug. Stuur wel even een berichtje als u de goederen terug stuurt.

Welke service en garantie bieden jullie?

De machines worden door onze serviceafdeling getest voordat ze opgestuurd worden, zodat u verzekerd bent van een goed werkende machine. U krijgt daarom bij iedere machine een afleverrapport geleverd. Indien uw machine onverhoopt een storing vertoont of u wilt uw machine na laten kijken dan kunt u ons de machine toesturen voor een gratis servicebeurt. Via de tab "Service en Reparatie" kunt u een serviceformulier downloaden. Om het u gemakkelijk te maken hebben we al een etiket met ons adres bijgevoegd.

Hoe lang heb ik garantie?

Alle machines worden door ons geleverd met volledige fabrieksgarantie. Dat betekent 1 jaar op de machine en voor de belangrijkste onderdelen zoals de motoren en de printplaat 2 jaar.

Veiligheid en wetgeving

Welke rechten heb ik als koper?

Uiteraard conformeren wij ons aan de Europese wetgeving van webshops.

Hoe veilig zijn mijn gegevens bij Rebartier?

Uw klantgegevens zijn bij ons veilig opgeslagen en zullen nooit aan derden vrijgegeven worden.

Cookie beleid.

Net als andere webshops functioneert Rebartier.nl het beste met cookies. In deze cookies staan gegevens die ervoor zorgen dat de pagina's sneller geladen worden en uw persoonlijke voorkeuren bewaard blijven. Rebartier gebruikt één cookie voor statistieken en drie voor het bewaren van persoonlijke voorkeuren. U kunt zelf cookies verwijderen of het gebruik van cookies tegengaan door de instellingen van uw browser aan te passen.

Algemene voorwaarden.

Alle leveringen geschieden volgens onze algemene voorwaarden.

Account

Hoe kan ik inloggen.

Op de website klikt u rechtsboven op [login] en dan vult u het e-mailadres en wachtwoord in dat in de e-mail staat die wij u gestuurd hebben.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Als u uw wachtwoord bent vergeten dan kunt u op de button [Wachtwoord vergeten] klikken. U ontvangt automatisch een nieuw wachtwoord dat u eventueel zelf weer kunt aanpassen.

Kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Dat kan onder de voorwaarde dat u schriftelijk aangetoond heeft dat beide e-mailadressen toebehoren aan dezelfde persoon of bedrijf. U moet ons daarvoor een e-mail sturen.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Een eigen wachtwoord kunt u zelf invullen in uw accountpagina.

Hoe kan ik een extra afleveradres toevoegen?

Nadat u bent ingelogd kunt u gegevens zoals een ander factuuradres of een extra afleveradres wijzigen of toevoegen.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Als u niet meer in het klantenbestand van Rebartier opgenomen wilt zijn dan kunt u ons een e-mail sturen met de opmerking 'account verwijderen'. Een reden opgeven is niet nodig. Uw account wordt dan verwijderd.